fredag 22 december 2017

Musiken 2017

Hej tjena det är jullov!

Kul ju.

Idag har jag varit till frissan så håret blev rätt mycket kortare vilket är NAJS har typ knappt märkts att de gjort något senaste gångerna? Är dock ej 100% van än. Känner mig lite grann som en blandning på en 5-åring och en tant. Äh.

Tillbaka till det här med jullov: mitt jullov är egentligen knappt ett lov har teater typ varje dag förutom precis kring jul så alltsåååeh kommer ej bli så mycket vilat känner jag ... har liksom en del skola jag också borde hinna med men vi ser. Jag tar det som det kommer och ska VERKLIGEN försöka slappa och njuta nu 23, 24 och 25! Sen är det full on teater igen.

Men har ändå förhoppningsvis lite mer tid än vad jag haft nu på sista tiden. Har ärligt talat knappt varit hemma annat än för att sova. Mitt rum har ex. varit ett bombnedslag rätt länge nu pga har bara lämnat allt omkring mig och verkligen inte orkat bry mig vilket är så olikt mig!? Men städade idag. SKÖNT. Har dock ej dammsugit än ... mindre skönt. Att dammsuga är seriöst det tråkigaste nånsin. Typ. Samtidigt halvt satisfying ibland? Eller beror väl på mängden damm ... okej NOG OM STÄDNING finns det något tråkigare att prata om!?!

Skulle ju egentligen skriva om musiken jag lyssnat på under det gångna året! Året som tydligen är slut om bara lite på en vecka. 2017 har seriöst bara swishat förbi ... okej ej heller detta jag skulle skriva om! Måste ju spara något för kommande inlägg. Eller det var tanken åtminstone.

PÅ 2017wrapped.com kan en kolla sina Spotify-stats för i år, eller framtill december åtminstone. Var ärligt lite besviken typ på mina i år? Verkar som om jag lyssnat på pyttelite liksom. Är ändå inte förvånad för har verkligen valt Netflix framför musik väldigt många mornar. Eller podd framför musik. Okej har nog inte lyssnat särskilt mycket på poddar ärligt talat men en del. Påverkar ju också. Men mest Netflix!

Har lyssnat på filmmusik, svensk pop/soul/indie/rap/whatever, en del äldre mainstreammusik (Madonna, Britney, Backstreet Boys ...) och en del helt ny mainstreammusik. Gjorde en 2017 - best of-lista pga gillade ej den lista Spotify påstår består av mina favoritlåtar (KAN ex. ej stämma att inte alla Hov1s låtar är där det finns massor jag är 100% säker på att jag har lyssnat mindre på liksom.) + finns ju en hel del som blivit favvos under slutet av året som ej hunnit komma med men jag ville ha med! :-)))


Och så här såg alltså Spotify-statsen ut:
Är faktiskt rätt förvånad över Mandy Moore? Det är nämligen inte en av mina favoriter, men kan nog hända att jag lyssnat på den mycket för det ... Aja, tänkte lista mina topp 5 enligt kategori också! För att det är kul.

Topp 10 svenska (pga kan ej hålla mig till fem ..!)
  1. Channel Orange - Hov1
  2. Höga klackar - Mares
  3. Ni två - Nadja Evelina
  4. Tänker på dig - Linnea Henriksson
  5. Alltid leva, aldrig dö - Ulrik Munther
  6. Om jag vore snickare - Andreas Grega
  7. Under dina kläder - Amanda Aasa
  8. Pari - Hov1 feat. Jireel
  9. Samma gamla nätter - Klara & Jag
  10. Svart bil - Miriam Bryant
Topp 5 filmmusik
  1. Come what may - Nicole Kidman & Ewan McGregor (Moulin Rouge)
  2. How far I'll go - Alessia Cara (Moana)
  3. Evermore - Dan Stevens (Beauty & the Beast)
  4. There are worse things I could do - Vanessa Hudgens (Grease live!)
  5. Rewrite the stars - Zac Efron & Zendaya (The Greatest Showman)
Topp 5 old but gold
  1. Cherish - Madonna
  2. I want it that way - Backstreet Boys
  3. Lucky - Britney Spears
  4. Crazy for you - Madonna
  5. Alone - Heart
Topp 5 resten
  1. One Missisippi - Zara Larsson
  2. Bad things - Machine Gun Kelly feat. Camila Cabello
  3. Liability - Lorde
  4. Glorious - Macklemore feat. Skylar Grey
  5. 80's films - Jon Bellion
Okej SÅ orättvist mot mig själv att bara få välja fem!?! Fem är INGENTING. Aja i listan finns 70- Och där skulle ju kunna finnas typ lika många till .... För att ni ska få nån sorts överblick på vad jag liksom allmänt lyssnar på *vilket ni självklart vill få* tänker jag också lista favvoartister! Utan någon ordning whatsoever och utan ett begränsat antal. Bara liksom, detta lyssnar jag på:
  • Hov1
  • Jon Bellion
  • Zara Larsson
  • Ed Sheeran (en är väl som resten av världen)
  • Rihanna
  • Mares
  • Nadja Evelina
  • Alessia Cara
  • Halsey
  • Camila Cabello
  • Linnea Henriksson
  • Bo Kaspers Orkester
  • Lorde
  • Backstreet Boys
  • *tidiga* Madonna
  • Ulrik Munther
  • Marina & the Diamonds
  • Ingrid Michaelson
  • Fall Out Boy
Och för att runda av, jag gjorde listor till varje månad från och med mars! Varsågoda stalka vad jag lyssnat på:
Och det var nog allt jag ville säga med detta inlägg! Najs att ha detta att se tillbaka på. Och just det! Ska satsa på att lyssna på mer musik nästa år, och mer varierat! Inte samma hela himla tiden, liksom. Hoppas också verkligen på att ha premium nästa år så det gör ju lyssnandet rätt många snäpp trevligare.

Pusshej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar