tisdag 20 juni 2017

Sommarlistan

Nu har det iochförsig redan gått två veckor av mitt sommarlov denna sommar men jag tänker vara en rebell och fylla i en sommarlista IALLAFALL. Tagen härifrån.

Dina planer för sommaren:
Inte supermånga. Men typ detta: simma, läsa, läger, jobb, kanske Rock-Off (pga Hov1 obvi), äta god mat och vara med vänner tills de ej orkar med mig längre. Okej osäker på om det sista är en bra plan men ja.
Bästa sommarstället:
Utomhus med ett gäng vänner, nåt att äta + musik. Inte superviktigt var exakt.
Här badar jag helst:
I havet. Helst sanstrand dock!
Hur länge ska du vara ledig?
Två månader och en vecka! Eller okej har också jobb i tre veckor. Men tänker att det är sommarlov för det.

Vad ser du mest fram emot?
Rock-Off om det blir av. Game of Thrones säsong sju, sena kvällar, sommarkläder och att äntligen få läsa precis vad jag vill.
Vad kommer du köpa inför semestern?
Har köpt en highlighter, solkräm för ansiktet, sminkborstar, ny bikini och ett gäng toppar. Tänker dock att sandalar också vore bra ...
Vad kommer du äta?
Körsbär, grillat, glaaass, snålsoppa, majs, citron, tomat och jaaa örter!
Vad kommer du dricka?
Saker som smakar citron, ingefära eller rabarber. Mycket vatten hoppas jag. Har blivit en del te nu i början? Och smoothie.
Vad kommer du ha på dig?

Kjol eller klänning. Bikini under alla varma dagar åtminstone. Jeans och tröja när jag sitter på jobber.
Det här lyssnar jag på i sommar:
Hov1, Lorde och Nadja Evelina som jag hittade idag och som tydligen är en gömd pärla?!? SÅ BRA.
Favoritsommardoft:
Ärligt nästan allt. Men: hud som varit i solen, regn, syrener, lupiner, eld.
Hur kommer du att göra dig illa?
Har redan gjort det. Föll med skotern. Hoppas det var det och att resten blir myggbett! Vet dock att detta är önsketänkande slår mig ALLTID.
Vad oroar du dig för?
Att ha tråkigt. Vill inte ha det en endaste minut. Men det är ju faktiskt egentligen ofrånkomligt.
Den ultimata sommardagen:
Vaknar och läser en bok alt. skriver blogg - men får något gjort åtminstone. Hjälper till med lunchen, äter ute för det är sol. Cyklar alt. kör till stranden, träffar vänner, har en picknick, kanske åker lite båt, grillar. Kommer hem alldeles för sent.
Hur kommer du minnas din semester sen i september?
Förhoppningsvis lång. Och rolig och fin och varm men också regnig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar